Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării, a aprobat prin ordin revizuirea programelor de examen pentru Evaluarea Națională a absolvenților de clasa a VIII-a și examenul național de Bacalaureat, fără conținuturi aferente semestrului al II-lea al anului școlar în curs. Această măsură a fost agreată și cu partenerii educaționali, reprezentanții elevilor, studenților, părinților, cadrelor didactice și reprezentanții Consiliului Național al Rectorilor, în vederea finalizării cu succes a anului școlar 2019-2020.
Pentru detalii click aici.
Raport privind situația curriculumului la decizia școlii și a cadrului actual de reglementare elaborat în cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” - CRED, Cod SMIS 2014+: 118327
Autori: Titel Iordache, Ciprian Fartușnic, Angela Teșileanu, Irina Horga (coord.)
An apariție: 2020
Număr de pagini: 114Format: A4
ISBN: 978-606-8966-05-2
Raportul a fost elaborat în cadrul Activității A.1.2. Promovarea unei noi metodologii privind dezvoltarea curriculumului la decizia școlii, centrat pe dezvoltarea competențelor. Raportul are rolul de a fundamenta o nouă metodologie privind curriculumul la decizia școlii (CDS), prin oferirea de informații relevante despre: cadrul legal care reglementează elaborarea și implementarea CDS; date de cercetare cu privire la reprezentările actorilor școlari și practicile educaționale legate de implementarea CDS; formularea de recomandări privind elaborarea și aplicarea CDS la nivelul unităților de învățământ.
Ministerul Educației și Cercetării continuă susținerea intervențiilor eficiente în limitarea răspândirii pandemiei COVID-19 pe teritoriul României. Astfel, a fost aprobată a doua listă a temelor de cercetare care vor fi atribuite printr-o nouă rundă de competiții „top-down” de cercetare-dezvoltare.
Temele au fost propuse de Grupul Interinstituțional pentru Cercetare, Dezvoltare şi Inovare în domeniul Securității (GI-CDIS) şi vor fi atribuite în cadrul primului apel din 2020 dedicat problematicii pandemiei COVID-19, organizat în cadrul Programului 2 - „Creșterea competitivității economiei românești prin cercetare, dezvoltare şi inovare”, Subprogramul 2.1 -„Competitivitate prin Cercetare, Dezvoltare şi Inovare” din Planul Național de Cercetare - Dezvoltare și Inovare” pentru perioada 2015-2020. Proiectele vor fi executate într-un interval de timp cuprins între 30 de zile şi 7 luni, cu rezultate din prima lună de implementare sub formă de produse, servicii și/sau procese de fabricație inovatoare.
Instituțiile responsabile și instituțiile susținătoare sunt Ministerul Sănătății, Agenția Spațială Română, Serviciul de Telecomunicații Speciale, Institutul pentru Tehnologii Avansate, Ministerul Apărării Naționale și Ministerul Afacerilor Interne.
Pentru detalii privind a doua listă a temelor de cercetare click aici.
Detalii cu privire la modalitatea de desfășurare a competiției sunt disponibile aici.
Idei noi de proiecte de cercetare pot fi accesate aici.
Ministerul Educației și Cercetării, în parteneriat cu SPEAKINGS, lansează primul program integrat de public speaking pentru elevii și studenții din România, menit să le dezvolte abilitățile de comunicare în public, de organizare și structurare a informației.
-https://www.edu.ro/program-online-de-public-speaking-pentru-elevi-%C8%99i-studen%C8%9Bi
ORDIN nr. 3845/27.03.2020 privind instituirea unor măsuri excepţionale de reorganizare şi desfăşurare a activităţilor de formare şi de evaluare finală, faţă-în-faţă, în regim on-line, pentru programele de formare continuă blended-leaming, acreditate şi implementate în cadrul proiectului POCU „CURRICULUM RELEVANT, EDUCAŢIE DESCHISĂ pentru toţi" (CRED), cod SMIS 2014+:118327, în condiţiile impuse de situţia de urgenţă instituită la nivelul României
Inițiativa AMBASADOR pentru COMUNITATE este rezultatul parteneriatului între Ministerul Educației și Cercetării și Asociația Proacta EDU, susținut de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Federația Națională a Asociațiilor de Părinți - Învățământ Preuniversitar (FNAP-IP), Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” (FSE - SH) și Consiliul Elevilor și beneficiind de sprijinul Zepelin Production.
Complementar soluțiilor propuse de Ministerul Educației și Cercetării pentru continuarea învățării de acasă, AMBASADOR pentru COMUNITATE vine în sprijinul cadrelor didactice, elevilor și părinților prin consiliere personalizată online sau telefonică în scopul de a trece mai ușor peste această perioadă.
Pentru detalii click aici
Ministerul Educației și Cercetării a agreat cu partenerii educaționali - reprezentanții elevilor, studenților, părinților, cadrelor didactice și cei ai Consiliului Național al Rectorilor, măsurile care se impun în vederea reluării cursurilor și a finalizării cu succes a anului școlar și universitar 2019/2020.
În contextul informațiilor deținute până în prezent privind evoluția pandemiei de SARS-CoV-2, scenariul de lucru prevede reluarea cursurilor în învățământul preuniversitar și universitar în decursul lunii iunie. În funcție de evoluția pandemiei de coronavirus, aceste măsuri pot suferi modificări.
Având în vedere complexitatea provocărilor și amenințărilor globale cu care se confruntă la ora actuală societatea românească, importanța cercetării științifice pentru abordarea acestor provocări, estimarea amenințărilor și riscurilor, precum și oferirea de soluții pentru reducerea impactului asupra cetățenilor, Ministerul Educației și Cercetării (MEC), prin Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării și Inovării (UEFISCDI), lansează astăzi, 3 aprilie 2020, competiția pentru oferirea de soluții inovatoare în cadrul Programului 2 - Creșterea competitivității economiei româneşti prin cercetare, dezvoltare şi inovare (PNCDI III), în vederea susținerii intervențiilor eficiente în limitarea răspândirii pandemiei COVID-19 pe teritoriul României.
Sunt supuse competiției cele șapte teme de cercetare aprobate de Ministerul Sănătății.
Pentru detalii Click aici
Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării:
„Prin această campanie îmi doresc să transmitem elevilor, studenților și părinților încurajarea de a se proteja de infectarea cu noul coronavirus (COVID-19) evitând pe cât posibil spațiile aglomerate.
Totodată, este important ca elevii să conștientizeze că procesul de învățare continuă cu școala de acasă prin intermediul soluțiilor alternative: cursuri-suport online și lecțiile de la Televiziunea Română.
Sănătatea și siguranța copiilor noștri sunt mai importante decât oricând.
Să fim responsabili și să continuăm învățarea de acasă!”