Ministerul Educației Naționale (MEN) și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE) lansează o primă etapă a procesului de consultare publică privind planurile-cadru pentru învățământul liceal, filiera teoretică, prin prezentarea a trei variante.

Toţi cei interesaţi - cadre didactice, specialişti în curriculum, elevi, părinţi - sunt invitaţi să participe şi să-şi exprime punctele de vedere, sugestiile şi propunerile pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., până la data de 26 ianuarie 2018, inclusiv.

O altă formulă de colectare a feedback-ului va fi publicarea unui chestionar online, instrument disponibil în perioada imediat următoare.
Toate cele trei variante supuse consultării au fost construite pornind de la competențele ce urmează a fi dobândite de elevi la finalul claselor a X-a și a XII-a, așa cum sunt definite de profilul absolventului. Variantele de proiect urmăresc eliminarea unor incoerențe/dezechilibre existente în actualele planuri-cadru și dezvoltarea unor oferte educaționale care să corespundă așteptărilor elevilor ce au optat pentru un anumit profil/specializare. Principiul de bază a fost acela de a asigura un trunchi comun (TC) până în clasa a X-a, care să permită tuturor elevilor ce vor finaliza învățământul obligatoriu deținerea la nivel funcțional a celor opt competențe-cheie. Fiecare variantă are o raportare specifică la rolul curriculumului diferențiat (CD) și al curriculumului la decizia școlii (CDS), situație reflectată și de ponderile orare diferite alocate acestora.Procesul de elaborare a propunerilor de planuri-cadru pentru ciclul liceal (filiera teoretică) s-a fundamentat pe un set de repere şi principii de dezvoltare curriculară și pe un profil de formare al absolventului, promovate în documentul de politici „Repere pentru proiectarea şi actualizarea curriculumului naţional”.Consultarea publică va include şi întâlniri cu elevi, părinţi, cadre didactice, reprezentanţi ai societăţii civile, organizate la nivel regional/judeţean. Opiniile argumentate şi sugestiile participanţilor vor sprijini în mod esenţial luarea unei decizii pe acest subiect. Adoptarea noilor planuri de învățământ va permite demararea procesului de elaborare a unor noi programe școlare pentru liceu și implementarea, în premieră, a unui model unitar de proiectare bazat pe competențe la nivelul învățământului primar, gimnazial și liceal.Mai multe detalii despre procesul de consultare, precum şi documentele-suport sunt disponibile aici.
 
Prezentare și argumente pentru planurile-cadru puse în dezbatere

1. Variantele supuse consultării acoperă ciclul inferior și cel superior al liceului, filiera teoretică.

2. Toate cele trei variante au fost construite pornind de la competențele așteptate de la elevi la finalul claselor a X-a și a XII-a, așa cum sunt definite de profilul asolventului.

3. Toate cele trei variante au urmărit eliminarea unor incoerențe/dezechilibre existente în planurile actuale și dezvoltarea ocaziilor de învățare semnificative din perspectiva așteptărilor elevilor care au optat pentru un anumit profil/specializare.

4. Principiul urmărit a fost acela de a asigura un trunchi comun (TC) până în clasa a X-a, care să permită tuturor elevilor ce vor finaliza învățământul obligatoriu deținerea la nivel funcțional a celor opt competențe-cheie.

5. Fiecare variantă are o raportare specifică la rolul curriculumului diferențiat (CD) și al curriculumului la decizia școlii (CDS), situație reflectată și de ponderile orare diferite alocate acestora.Informații suplimentare sunt disponibile în materialele atașate.

Puncte de vedere, sugestii şi propuneri argumentate sunt așteptate până în data de 26 ianuarie 2018, inclusiv, pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. De asemenea, va fi disponibil în perioada imediat următoare un chestionar online.

Documente utile:

Prezentare si argumente

Varianta_1_IX-X_Liceu_teoretic.pdf

Varianta_1_XI-XII_Liceu_teoretic.pdf

Varianta_2_IX-X_Liceu_teoretic.pdf

Varianta_2_XI-XII_Liceu_teoretic.pdf

Varianta_3_IX-X_Liceu_teoretic.pdf

Varianta_3_XI-XII_Liceu_teoretic.pdf