Ministerul Educației Naționale (MEN) și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE) lansează o primă etapă a procesului de consultare publică privind planurile-cadru pentru învățământul liceal, filiera teoretică, prin prezentarea a trei variante.
Toţi cei interesaţi - cadre didactice, specialişti în curriculum, elevi, părinţi - sunt invitaţi să participe şi să-şi exprime punctele de vedere, sugestiile şi propunerile pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., până la data de 26 ianuarie 2018, inclusiv.
1. Variantele supuse consultării acoperă ciclul inferior și cel superior al liceului, filiera teoretică.
2. Toate cele trei variante au fost construite pornind de la competențele așteptate de la elevi la finalul claselor a X-a și a XII-a, așa cum sunt definite de profilul asolventului.
3. Toate cele trei variante au urmărit eliminarea unor incoerențe/dezechilibre existente în planurile actuale și dezvoltarea ocaziilor de învățare semnificative din perspectiva așteptărilor elevilor care au optat pentru un anumit profil/specializare.
4. Principiul urmărit a fost acela de a asigura un trunchi comun (TC) până în clasa a X-a, care să permită tuturor elevilor ce vor finaliza învățământul obligatoriu deținerea la nivel funcțional a celor opt competențe-cheie.
5. Fiecare variantă are o raportare specifică la rolul curriculumului diferențiat (CD) și al curriculumului la decizia școlii (CDS), situație reflectată și de ponderile orare diferite alocate acestora.Informații suplimentare sunt disponibile în materialele atașate.
Puncte de vedere, sugestii şi propuneri argumentate sunt așteptate până în data de 26 ianuarie 2018, inclusiv, pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. De asemenea, va fi disponibil în perioada imediat următoare un chestionar online.
Documente utile:
Varianta_1_IX-X_Liceu_teoretic.pdf
Varianta_1_XI-XII_Liceu_teoretic.pdf
Varianta_2_IX-X_Liceu_teoretic.pdf
Varianta_2_XI-XII_Liceu_teoretic.pdf
Varianta_3_IX-X_Liceu_teoretic.pdf
Varianta_3_XI-XII_Liceu_teoretic.pdf